[Inne] Check engine i problem z połączeniem z VAG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • seba77
    Classic
    • 2012
    • 6

    [Inne] Check engine i problem z połączeniem z VAG

    Octavia2Limited, Widzę, że Chłopaki w Strefie poszerzają profil działalności, dobrze wiedzieć. Bardzo ładnie im to wyszło. Dobry pomysł i mod na wielki plus
  • tom007
    Rider
    • 2011
    • 536
    • Octavia III (5E3)
    • BZB 1.8 TSI 160 KM
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    #2
    [Inne] Check engine i problem z połączeniem z VAG

    Cześć, kolega potrzebuje pomocy z golfem 4. Golf i Octavia są bardzo podobne więc mam nadzieje, że ktoś pomoże.

    Problemy właściwie są dwa. Pierwszy to zapaliła się kontrolka "Check engine", trochę zmuliło silnik. Na jałowych obrotach kontrolka się pali , po przygazowaniu mruga. Jak się stoi przed maską to wydaję jakby silnik pracował normalnie, ale jak się stanie przy bagażniku to słychać jak po wydechu niesie się jakby dudnienie.

    Chciałem pomóc i podpiąć się pod kompa i tu się pojawił drugi problem. Poprzedni właściciel zabezpieczył kompa - tzn. poprzekładał piny w złączu. W moim Vagu mam wolne piny tylko mam problem z dojściem co gdzie powtykać.

    Udało mi się znaleźć zasilanie - masa i +12 - piny 4 i 16 czyli tak jak jest oryginalnie. Znalazłem też na jednym z pinów sygnał, który pojawia się po załączeniu zapłonu, z tego co się orientuję to powinna być linia K. Na żadnym innym pinie nie było napięcia. Brakuje mi więc linii L.

    Jakieś pomysły jak można dostać się do kompa?? Jak zidentyfikować gdzie jest lina K a gdzie L ?? Wolelibyśmy go najpierw samemu sprawdzić zanim pójdzie do serwisu.

    Ewentualnie jakieś pomysły co mogło stać się z silnikiem? Chociaż w tej chwili najbardziej zależy nam na podłączeniu się do kompa.

    Silnik to 1.6 16V (AZD), rocznik 2001 z przebiegiem prawie równo 180tys.
    Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
    Octavia 2 Elegance 1.8TSI

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      co do samej awarii to moze cwka padła .a co do komunikaci to jestes pewien co do zmian w pinach .prubowałes sie łonczyc z innymi sterownikami ?jesli jest połonczenie z innymi sterami i nie orginalne radio to wypnij radio z kostek i wruci komunikacia
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • Enriquez
        RS
        • 2009
        • 7685
        • Superb III (3V3)

        #4
        strasza kicha w temacie, masz kolory kabelków? Może po kolorach dojdziesz na podstawie schematu? Mam taki do O1 ale na drugim kompie. Nie jestem pewien czy podejdzie do G4.
        Pozdrawiam
        Marcin

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratoRS
          • 2009
          • 10918
          • Fiat

          #5
          "Poprzedni właściciel zabezpieczył kompa - tzn. poprzekładał piny w złączu." to świadczy o tym, że nie zabezpieczył ,a próbował raczej coś ukryć, żeby tylko się nie podłączać vagiem... mój kolega nie znający się mocno na motoryzacji kupił kiedyś SI, gdzie w ogóle schowali wtyczke pod tapicerkę....też niby zabezpieczenie. Co się okazało później - auto po kolizji, airbagów nie zaznasz. Najprościej ukryć wtyczkę i namieszać w kompie, niż zrobić poduchy.

          Komentarz

          • tom007
            Rider
            • 2011
            • 536
            • Octavia III (5E3)
            • BZB 1.8 TSI 160 KM
            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

            #6
            Problem z Vagiem rozwiązany

            Linie K i zasilanie udało mi się znaleźć tak jak pisałem wcześniej, tzn. mierząc napięcia. Szukanie linii L to już poszło metodą prób i błędów, ale jakoś się udało.

            Dodatkowo musiałem zmienić ustawienia protokołu w VAG-COM. Na takich nastawach zadziało:
            - Start bound - 9600
            - BLk int - 25
            - char int - 0

            sew1981 , poprzedni właściciel nic nie ukrywał, raczej miał nerwice, że mu furę ukradną, bo komp to tylko jeden z bardzo wielu jego pomysłów. Poza tym samochód kupiony był już jakieś 1,5 roku temu i jeździł idealnie, a kompem nikt się poprostu przez ten czas nie zainteresował.

            Co to odczytów to był jeden błąd dotyczący nie prawidłowej pracy jednego z cylindrów. Najprawdopodobniej tak jak pisał german81 cewka się sypneła.
            Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
            Octavia 2 Elegance 1.8TSI

            Komentarz

            Pracuję...